Gå til sideinnhold

Fitbit pay

Fitbit Pay er en enkel måte å erstatte ditt fysiske kort med et digitalt kort på din smartklokke.

For å kunne benytte deg av Fitbit Pay må du ha en Fitbit smartklokke, og en smarttelefon som støtter Android 4.4 eller versjon 9 av iOS eller nyere. Du kan betale med Fitbit Pay på alle betalingsterminaler som er merket for kontaktløs betaling.

Kjapt i gang

Du får tilgang til Fitbit Pay med noen få tastetrykk på mobilen. Nå trenger du kun klokken

Når du er på farten

Dropp lommeboka når du er på tur. Betal med klokken din

Sikker betaling

Kortnummer blir ikke lagret. Det er trygt å betale med Fitbit Pay

Slik kommer du i gang med Fitbit Pay

  • Last ned Fitbit-appen på din smarttelefon og synkroniser med klokken din
  • Legg inn ditt bankkort fra Spareskillingsbanken inn i appen
  • Bekreft med engangskode som du får på SMS
  • Fitbit Pay er klar for betlaing

Slik betaler du med Fitbit Pay

  • Hold inne hjem-knappen på klokken slik at Fitbit Pay blir aktivert. Kortet ditt blir nå synlig på klokken din.
  • Hold klokken inntil betalingsterminalen der det vises et symbol for kontaktløs betaling.
  • Tast inn firesifret kode dersom klokken spør etter det.
  • Betalingen er gjennomført når betalingsterminalen viser «godkjent».
Koster det noe å bruke Fitbit Pay?

Nei, det koster ingenting å bruke Fitbit Pay

Hvilke kort fra Spareskillingsbanken kan jeg legge inn på Fitbit Pay?

Du kan legge inn Visa Classic, Visa Online m/netthandel og Visa Gold

Hvor sikkert er det å bruke Fitbit Pay?

Fitbit Pay bruker et digitalt kortnummer (token) for å identifisere betalingskort som du har lagt til i Fitbit Pay. Tokenet blir kryptert og lagres sikkert i appen og på klokken. Det vanlige kortnummeret ditt lagres aldri verken på mobilen din, i klokken eller på Fitbit sine servere. Kortnummeret dles aldri med betalingsstedet. Dette gir god sikkerhet for deg som bruker Fitbit Pay.

All bruk av Fitbit Pay må godkjenner med PIN-kode hvis du har tatt av deg klokken siden forrige gang du tastet inn koden på klokken.

Jeg har en ukjent transaksjon på Fitbit Pay, hva gjør jeg?

Vi anbefaler at du sperrer kortet ditt i nettbanken eller tar kontakt via [email protected] eller på +47 21 49 23 90.

Jeg har mistet min Fitbit smartklokke, hva gjør jeg?

Vi anbefaler deg å sperre kortet ditt enten i nettbanken/mobilbanken, eller ringe vårt kundesenter på +47 38 17 26 00.