Ingrid har vært hos oss noen måneder nå, og er godt i gang i jobben på kundeservice. Du har kanskje allerede snakket med henne, eller truffet henne i banklokalene?
Fra Seljord til Sørlandet
Ingrid Særsland (27) er opprinnelig fra Seljord i Telemark. Studiene førte henne til Kristiansand, og hun bor nå på Justneshalvøya sammen med samboeren sin. Han er sørlending og det har nok gjort sitt med å få Ingrid til å bli boende i byen. Og det er vi i Spareskillingsbanken er veldig takknemlige for.
Reiselivsledelse og fagbrev
Kristiansand var ikke helt ukjent for Ingrid. Hun har studert reiselivsledelse på universitetet rett etter førstegangstjeneste i Kirkenes. Mens hun studerte har hun jobbet i både sportsbutikk og på regntøyspesialisten/naturkompaniet. Og, driftig som hun er, tok hun fagbrev i salg og service, mens hun jobbet full tid på regntøyspesialisten.
Blir glad av å hjelpe kundene
Og nå er vi så heldige å ha Ingrid hos oss i Spareskillingsbanken. Selv om bankfaget er helt nytt, er hun godt kjent med kundeservice gjennom butikkjobbene og ikke minst fagbrevet som hun har tatt i salg og service.
- “Jeg elsker å jobbe med mennesker, og blir så glad når jeg kan hjelpe kundene med de utfordringene og spørsmålene de har”, sier Ingrid stolt.
Gjennom sommeren har hun jobbet med kundeservice på telefon, og utover høsten skal hun prøve seg på kundeservice i banklokanene. - “Oppgavene og kundehenvendelsene er nok mye det samme, men her skal jeg treffe kundene “face to face”, sier Ingrid –”Det blir jo en litt annerledes måte å jobbe på”, legger hun til, før hun avslutter - “Men det blir sikkert minst like gøy”.
Hvis du er innom banken, ser du henne nok smilende bak en av pultene i 1. etasje.
Ingrid utenfor jobb?
Når Ingrid ikke er på jobb er hun veldig å glad i å tilbringe tid i naturen. Og hun trives godt når hun er omgitt av venner, kjæresten eller familien. Ingrid forteller at hun er glad i sport og har tidligere vært aktiv med både fotball og volleyball – store lidenskaper før studier og jobb tok for mye av tiden. - “Men jeg håper snart jeg kommer meg på fotball- eller volleyballbanen igjen”, sier Ingrid
Kjempehyggelige kollegaer
“Kollegaene mine er kjempehyggelige og imøtekommende. De er en stor hjelp hvis jeg står fast og trenger hjelp til å hjelpe kunden”, forteller Ingrid
Trives du så langt?
Ingrid bekrefter at det gjør hun virkelig. Selv om det er mye å sette seg inn i for i kundeservice hjelper de kunder med alle daglige banktjenester, som feks nett- og mobilbank, bankId, bankkort, kontoopplysninger og -transaksjoner.
“Kollegaene mine er kjempehyggelige og imøtekommende. De er en stor hjelp hvis jeg står fast og trenger hjelp til å hjelpe kunden”, forteller Ingrid
Viktig med en god mottakelse
Som arbeidsgiver er det viktig for oss å ta imot nye ansatte på en god måte. De skal bli godt mottatt og føle seg som en del av gjengen fra første stund. Derfor er mottakelse og møter med alle avdelingene en viktig del av "onboarding" prosessen og noe vi bruker mye tid på den første tiden til nye ansatte.
En funfact
Har brekt en tå...på lillesøsteren. Riktignok under lekeslossing – men det er godt gjort å treffe med kneet sitt på lillesøsterens lilletå
Velkommen til Banken Ingrid – vi er veldig glade for å ha deg med på laget.