Gå til sideinnhold

Ikke kunde? Bli kunde i dag

karianne_nett

Problemer med å logge inn i nettbanken?

Vanlige feilkoder til BankID

Feilkode BID 1439

Når du får denne feilkoden betyr det at kodebrikken din er sperret. Dette kan skje hvis du taster feil kode for mange ganger. Vær nøye på å bruke riktig kodebrikke, samt at du leser tallene riktig vei.

Løsning:
– Ring 38 17 26 00, så opphever vi sperren for deg

Feilkode BID 2031, 2032, 2033, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1, 20c1

Disse feilkodene oppstår på grunn av en teknisk kommunikasjonsfeil. Det kan ofte skyldes ustabil internettforbindelse, eller at det er en feil i din nettleser.

Løsning:
– Prøv på nytt. Feilen kan ha vært midlertidig
– Slå av og på enheten du bruker, samt ruteren/modemet
– Bytt til en annen nettleser, f.eks. Google Chrome

Feilkode BID 5007

Det er enten en feil i nettleseren, eller en sperre på din BankID.

Løsning:
– Forsøk å bytte nettleser, eller å nullstille nettleserinnstillingene
– Dersom dette ikke løser problemet, kontakt kundesenteret vårt, så kan vi hjelpe deg videre

Feilkode C30E og C30F

Din BankID på mobil er sperret.

Løsning:
– Du må logge inn i nettbanken med kodebrikke og bestille BankID på mobil på nytt

Feilkode C131 og C293

Denne feilmeldingen oppstår som oftest når det allerede kjøres en BankID-prosess på ditt mobilnummer. Det betyr at forrige handling fortsatt pågår.

Løsning:
– Vent noen minutter og prøv igjen

Feilkode C161

Denne feilkoden betyr at vi ikke finner noen aktiv avtale om BankID på mobil tilknyttet mobilnummeret du tastet inn, eller at du har tastet feil mobilnummer eller fødselsdato. Din BankID på mobil kan også være slettet/sperret som følge av at du har byttet SIM-kort eller endret mobilabonnement.

Løsning:
– Logg inn i nettbanken med kodebrikke og bestill BankID på mobil på nytt

Feilkode C167

Mobiloperatøren din kan ha sperret din BankID på mobil. Dette kan skje dersom du har gjort endringer i mobilabonnement eller byttet SIM-kort.

Løsning:
– Logg inn i nettbanken med kodebrikke og bestill BankID på mobil på nytt

Feilkode C302

Vi får ikke kontakt med mobiltelefonen din. Har du husket å oppheve tastelåsen?

Løsning:
– Lås opp tastelåsen
– Prøv gjerne å slå telefonen din av og på hvis feilen gjentar seg

Feilkode C307

Din BankID på mobil er sperret som følge av at du har tastet feil ID-PIN mer enn 3 ganger.

Løsning:
– Logg inn i nettbanken med kodebrikke og bestill BankID på mobil på nytt

Feilkode C308

Det ble en timeout på grunn av treg responstid. Dette kan skje dersom det er svake eller ustabile signaler eller om mobiloperatøren har problemer.

Løsning:
– Forsøk igjen om 5 minutter