Gå til sideinnhold
Bilde-av-banken-e1611234048680-1024x522

Kundeopplysninger

Alle banker er pålagt av finanstilsynet å innhente oppdatert informasjon om sine kunder. Det blir ofte omtalt som å «kjenne sin kunde».

Formålet med dette er at vi må vite hvordan du planlegger å bruke oss og våre tjenester slik at vi i størst mulig grad kan forhindre svindel, hvitvasking og terrorfinansiering. Derfor vil vi med jevne mellomrom stille deg slike spørsmål. Dette gjelder hele finansnæringen i Norge og andre diverse aktører. Svarene omhandler din planlagte bruk av bankens tjenester, som gjør arbeidet vårt med å sikre kundens interesser og verdier lettere.

Hva skjer om jeg ikke vil svare?

Hvis ikke spørsmålene blir besvart blir ytterste konsekvens bli at mobilbank, nettbank, konto og kort vil sperres. Hvis det fortsatt ikke blir besvart er vi pålagt fra myndigheten å avvikle kundeforholdet.