Garmin pay
Garmin Pay er en enkel måte å erstatte ditt fysiske kort med et digitalt kort på din smartklokke.
- For å kunne benytte deg av Garmin Pay må du ha en Garmin smartklokke, og en smarttelefon som støtter Android 4.4 eller versjon 9 av iOS eller nyere.
- Du kan betale med Garmin Pay på alle betalingsterminaler som er merket for kontaktløs betaling.
Kjapt i gang
Du får tilgang til Garmin Pay med noen få tastetrykk på mobilen. Nå trenger du kun klokken.
Når du er på farten
Dropp lommeboka når du er på tur. Betal med Klokken din.
Sikker betaling
Kortnummer blir ikke lagret. Det er trygt å betale med Garmin Pay.
Slik kommer du i gang med Garmin Pay
- Last ned Garmin Mobile Connect fra app Store eller Google Play på din smarttelefon
- Gå til Garmin Pay i appen og legg til ditt bankkort fra Spareskillingsbanken
- Aksepter vilkår
- Bekreft både identitet og dine kortopplysninger med engangskode som blir tilsendt på en SMS
Slik betaler du med Garmin Pay
- Aktiver skjermen på smartklokken din og velg Garmin Pay
- Kortet du betalte med sist vil vises på Skjermen. Har du flere kort registrert og vil bruke et annet kort velger du det kortet du vil betale med
- Hold klokken over betalingsterminalen.
- Betaling er godkjent når betalingsterminalen viser «Godkjent». Du får også bekreftelse via et push-varsel på telefonen din.
Koster det noe å bruke Garmin Pay?
Nei, det koster ingenting å bruke Garmin Pay
Hvilke kort fra Spareskillingsbanken kan jeg legge inn på Garmin Pay?
Du kan legge inn Visa Classic, Visa Online m/netthandel og Visa Gold.
Hvor sikkert er det å bruke Garmin Pay?
Garmin Pay bruker et digitalt kortnummer (token) for å identifisere betalingskort som du har lagt til i Garmin Connect. Tokenet blir kryptert og lagres sikkert i appen og på klokken. Det betyr at det vanlige kortnummeret ditt aldri lagres verken på mobilen din, i klokken eller på Garmins egne servere. Kortnummeret deles aldri med betalingsstedet. Dette gir god sikkerhet for deg som bruker Garmin Pay og annen mobilbetaling.
All bruk av Garmin Pay må godkjennes med PIN-kode hvis du har tatt av deg klokken siden forrige gang du tastet inn koden på klokken. Du blir bedt om å taste PIN-koden innimellom, dette som en ekstra sikkerhet.
Jeg har en ukjent transaksjon på Garmin Pay, hva gjør jeg?
Vi anbefaler at du sperrer kortet ditt i nettbanken din eller tar kontakt via [email protected] eller på +47 21 49 23 90
Jeg har mistet min Garmin smartklokke, hva gjør jeg?
Vi anbefaler deg å sperre kortet ditt i nettbanken din eller kontakte kundesenteret på 38 17 26 00