Gå til sideinnhold
Hjem / Andre tjenester / Dødsbo

Dødsbo

Vi forstår at tiden etter et nært dødsfall er krevende og vi ønsker å hjelpe dere så mye som mulig med gå igjennom denne prosessen på en ryddig og oversiktlig måte.

Hva skjer med avdødes kundeforhold?

  • Avdødes konti er sperret for uttak, også for personer som har hatt disposisjonsrett
  • Nettbank, BankID, Brevgiro, Avtalegiro og e-Faktura er slettet
  • Faste trekk til boliglån i banken vil fortsette selv om konto er sperret.
  • Kontoene er åpne for innbetalinger

Regninger knyttet til begravelsesseremonien, husleie, strøm, telefon, skadeforsikring og restskatt kan betales fra avdødes konto før skifteattest foreligger.

Dette må du/dere gjøre:

Før vi kan gi tilgang til avdødes kontoer eller avslutte kundeforholdet trenger vi;

  • Kopi av skifteattest/uskifteattest fra tingretten. Dersom det er utpekt én ansvarlig for boet, og dette ikke kommer frem av skifteattesten, ber vi om kopi av fullmakt fra arvingen(e)
  • Kopi av gyldig legitimasjon (pass, nasjonalt ID-kort eller førerkort) hvis ansvarlig for boet og eventuelle fullmaktsgivere ikke er kunde i Spareskillingsbanken

Testamente

NB: Vi tilbyr ikke hjelp ved oppsett av testamente. For dette anbefaler vi at det tas kontakt med jurist.

ole_nett

Vi hjelper deg gjerne